Μια και πολύς λόγος γίνεται περί “σχετικών” και “άσχετων” με τους εξοπλισμούς,σ΄ ότι έχει να κάνει με το θέμα αναγκαιότητας αγοράς φρεγατών τη δεδομένη χρονική στιγμή ας δώσουμε το λόγο σ΄ έναν επαγγελματία.
Έναν ναύαρχο του ΠΝ,ο οποίος μ΄ένα μικρό αλλά σοβαρό κείμενό του έλεγε καθαρά και ξάστερα την άποψή του,κάνοντας αναφορά στα όσα είχε υποστηρίξει ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ Ν.Παππάς.
“Το φως της δημοσιότητας είδε επιστολή, που έστειλε ο Ναύαρχος Νίκος Παπάς, επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ, και κυβερνήτης του αντιτορπιλικού Βέλος κατά την ανταρσία του 1973, σχετικά με το μέγεθος των φρεγατών, που χρειάζεται η χώρα για την άμυνά της.
Η επιστολή στάλθηκε με αφορμή την σχεδιαζόμενη πρόσκτηση γαλλικών φρεγατών εκτοπίσματος 6000 τόνων για το ελληνικό ΠΝ.
Ο Ναύαρχος παραθέτει την εμπειρία του από την περίοδο, που σχεδιαζόταν η πρόσκτηση των ολλανδικών φρεγατών (τύπου S) που, ας σημειωθεί, ήδη αποτελούν τον κορμό του ελληνικού στόλου.
Με βάση μελέτη του ΕΜΠ εκείνης της εποχής, γράφει ο Ναύαρχος Παπάς, οι φρεγάτες αυτές των 3500 τόνων ήταν μόλις κατά 7,5% περισσότερο αξιοποιήσιμες στο Αιγαίο από σκάφη του μισού περίπου εκτοπίσματος 1800 τόνων.
Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό, ότι και άλλες φορές προ 20ετίας «φίλοι και σύμμαχοι» προσπάθησαν να μας «χορηγήσουν» άλλα μεγαθήρια, που με την σοβαρή αντίδραση φωτισμένων αξιωματικών του ΠΝ αποκλείστηκαν.
Στην επιστολή ακόμη τονίζεται το προφανές, ότι μαζί με το εκτόπισμα των σκαφών πάει και το κόστος απόκτησης και διατήρησης τους.
Επίσης ο Ναύαρχος παραθέτει και την πολύ σημαντική γνώμη του, σχετικά με την επιχειρησιακή αξιοποίηση πλοίων τέτοιου μεγέθους, σημειώνοντας για τις ολλανδικές φρεγάτες, ότι η χώρα που τις κατασκεύασε είχε κτίσεις μακρινές στους ωκεανούς, τις οποίες ήθελε να διασφαλίσει και ότι σε μια ενδεχόμενη σύρραξη στο Αιγαίο η χώρα θα διακινδυνεύσει πολλά παρατάσσοντας «στόχους υψηλής αξίας» (6000 τόνων), που πλην όμως δεν θα έχουν πλήρως αξιοποιηθεί!
Τα λέει πολύ καλά ο κος Αρχηγός! Εμείς τι άλλο να πούμε; Να πούμε ότι τα σκάφη αυτά θα τα έχομε αποκτήσει, στελεχώσει, συντηρήσει, μόνο και μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και τα συμφέροντα των κυρίαρχων χωρών στις λυκοσυμμαχίες αυτές;“
Γιάννης Ντουνιαδάκης.
Υποναύαρχος ε.α
To διαβάσαμε στο φιλικό
http://nationalpride.wordpress.com/
Ο Ναύαρχος παραθέτει την εμπειρία του από την περίοδο, που σχεδιαζόταν η πρόσκτηση των ολλανδικών φρεγατών (τύπου S) που, ας σημειωθεί, ήδη αποτελούν τον κορμό του ελληνικού στόλου.
Με βάση μελέτη του ΕΜΠ εκείνης της εποχής, γράφει ο Ναύαρχος Παπάς, οι φρεγάτες αυτές των 3500 τόνων ήταν μόλις κατά 7,5% περισσότερο αξιοποιήσιμες στο Αιγαίο από σκάφη του μισού περίπου εκτοπίσματος 1800 τόνων.
Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό, ότι και άλλες φορές προ 20ετίας «φίλοι και σύμμαχοι» προσπάθησαν να μας «χορηγήσουν» άλλα μεγαθήρια, που με την σοβαρή αντίδραση φωτισμένων αξιωματικών του ΠΝ αποκλείστηκαν.
Στην επιστολή ακόμη τονίζεται το προφανές, ότι μαζί με το εκτόπισμα των σκαφών πάει και το κόστος απόκτησης και διατήρησης τους.
Επίσης ο Ναύαρχος παραθέτει και την πολύ σημαντική γνώμη του, σχετικά με την επιχειρησιακή αξιοποίηση πλοίων τέτοιου μεγέθους, σημειώνοντας για τις ολλανδικές φρεγάτες, ότι η χώρα που τις κατασκεύασε είχε κτίσεις μακρινές στους ωκεανούς, τις οποίες ήθελε να διασφαλίσει και ότι σε μια ενδεχόμενη σύρραξη στο Αιγαίο η χώρα θα διακινδυνεύσει πολλά παρατάσσοντας «στόχους υψηλής αξίας» (6000 τόνων), που πλην όμως δεν θα έχουν πλήρως αξιοποιηθεί!
Τα λέει πολύ καλά ο κος Αρχηγός! Εμείς τι άλλο να πούμε; Να πούμε ότι τα σκάφη αυτά θα τα έχομε αποκτήσει, στελεχώσει, συντηρήσει, μόνο και μόνο για να καλύψουν τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και τα συμφέροντα των κυρίαρχων χωρών στις λυκοσυμμαχίες αυτές;“
Γιάννης Ντουνιαδάκης.
Υποναύαρχος ε.α
To διαβάσαμε στο φιλικόhttp://nationalpride.wordpress.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.