ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ το blog μας με ένα απλό "ΚΛΙΚ" στις διαφημίσεις

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Σαν… τρελό φορτηγό η κυβέρνηση!



Του ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΙΚΟΥ

Ακραίες καταστάσεις που ξεπερνούν τα όρια της λογικής και δοκιμάζουν τις αντοχές εκατομμυρίων πολιτών, ακόμη και των απεργών, πυροδοτεί η μετωπική σύγκρουση κυβέρνησης – φορτηγατζήδων.
Ανυπολόγιστες είναι οι επιπτώσεις στον τουρισμό, στη μεταποίηση, στην απασχόληση, στον εφοδιασμό της αγοράς με προϊόντα, και στη λειτουργία σχεδόν του συνόλου των εταιρειών παροχής υπηρεσιών.
Η απεργία μιας ισχυρής συντεχνίας που πιστεύει ότι θίγεται από το άνοιγμα του επαγγέλματός της εξελίχθηκε σε κυβερνητική οπερέτα, με τα φύλλα επίταξης των απεργών να μην έχουν φτάσει ακόμη σε όλους τους παραλήπτες από την Τετάρτη που ανακοινώθηκε η απόφαση! Το κράτος αλώθηκε από την αδράνεια που παράγει η γραφειοκρατία. Και τη λύση κλήθηκε να δώσει ο Στρατός όταν πια τα πράγματα έφτασαν στα άκρα και οι απεργοί αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις. Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση εμφανίζει την εικόνα ενός τρελού φορτηγού (από το τραγούδι του Πάριου), που διαλύει στο πέρασμά του ό,τι βρει μπροστά του: τουρισμό, αγροτικό κόσμο και την… παράλυτη οικονομία

Αν σκεφτεί κανείς ότι η απεργία έχει γίνει πρωτοσέλιδο στα ξένα Μέσα Ενημέρωσης, με τίτλους όπως «Τελείωσε η βενζίνη στην Ελλάδα», αλλά και ότι αναλαμβάνει δράση ο Στρατός για τον εφοδιασμό της αγοράς με καύσιμα, μπορεί να αντιληφθεί την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνει η Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι. Και μάλιστα, με ένα Μνημόνιο σκληρών μέτρων που μόλις τώρα αρχίζουν να εφαρμόζονται.

• Τα πρατήρια στέγνωσαν.

• Τα ξενοδοχεία δέχονται ακυρώσεις πελατών (κυρίως ξένων) κατά χιλιάδες.

• Οι τουρίστες που ήρθαν με δικά τους μέσα μένουν εγκλωβισμένοι και δεν μπορούν να φύγουν.

• Οι παραγγελίες από τις βιομηχανίες (κυρίως τροφίμων) φτάνουν μετ’ εμποδίων στους καταστηματάρχες, καθώς τα ιδιόκτητα μέσα δεν καλύπτουν το σύνολο της αγοράς.

• Οι λαϊκές υπολειτουργούν καθώς ο ανεφοδιασμός στις κεντρικές αγορές (Αθήνας - Θεσσαλονίκης) έχει σταματήσει.

• Αγροτικά προϊόντα δεν εκτελωνίζονται και το πλήγμα στις εξαγωγές φρούτων, κηπευτικών και λαχανικών είναι ανεπανόρθωτο.

• Εταιρείες και συνεργεία αυτοκινήτων ξεμένουν από ανταλλακτικά.

• Εποχικά προϊόντα, με πρώτο το ροδάκινο, σαπίζουν στα δέντρα, και οι παραγωγοί είναι σε απόγνωση βλέποντας το 10% της παραγωγής τους να καταστρέφεται.

• Τα 20 κονσερβοποιεία σταμάτησαν να παίρνουν πρώτη ύλη.

• Πάνω από 10.000 εποχικοί εργαζόμενοι στον κλάδο της μεταποίησης ροδάκινου βρίσκονται σε υποχρεωτική αργία και δεν βγάζουν μεροκάματο εδώ και 10 μέρες. Οι περισσότεροι περιμένουν αυτές τις 60 μέρες που είναι η σεζόν για την κομπόστα, για να συμπληρώσουν τα 51 «ένσημα» που χρειάζονται για το βιβλιάριο υγείας ή τα 120 για να δικαιούνται ξανά το επίδομα ανεργίας. Είναι ζήτημα αν θα τα εξασφαλίσουν.

Η παράλυση του κράτους μέσα στην καρδιά των διακοπών και οι παράπλευρες επιπτώσεις (ακυρώσεις τουριστών) μπορεί να επιφέρουν, σύμφωνα με υπολογισμούς παραγόντων της αγοράς, μια απώλεια τζίρου άνω των 3 δισ. ευρώ. Ο τουρισμός είναι ο μεγάλος χαμένος. Και οι επιπτώσεις είναι διαρκείς καθώς μείωση των επισκεπτών σημαίνει λιγότερα κέρδη και αναπόφευκτα απολύσεις εργαζομένων μαζί με λουκέτα.

Σε απόγνωση βρίσκονται οι ροδακινοπαραγωγοί. Περιμένουν αυτή την εποχή για να βγάλουν το εισόδημα μιας χρονιάς, αλλά βλέπουν τη σοδειά να σαπίζει στο χωράφι. Στο συμπύρηνο ροδάκινο, εκτιμάται, όπως είπε στον «Α.Τ.» ο πρόεδρος της Ενωσης Κονσερβοποιών (ΕΚΕ) κ. Αποστόλου, ότι ένα ποσοστό άνω του 10% έχει ήδη χαθεί. Οι 20 μεταποιητικές μονάδες που βγάζουν κομπόστα και στο μεγαλύτερο ποσοστό την εξάγουν έχουν σταματήσει να λειτουργούν εδώ και 8 μέρες που κρατά η απεργία. Οι νταλίκες δεν μεταφέρουν τα ροδάκινα, τα εργοστάσια δεν μεταποιούν, καθώς δεν έχουν μαζούτ, και το εποχικό προσωπικό έχει σταματήσει να δουλεύει. Από την ετήσια παραγωγή (κοντά στους 400.000 τόνους) έχουν υποβαθμιστεί περίπου 45.000 τόνοι σε μια εβδομάδα. Αυτά τα ροδάκινα θα έπρεπε να πηγαίνουν για κομπόστα και τώρα οι αγρότες τα μαζεύουν αφού πέφτουν σάπια και υποβαθμισμένα από τα δέντρα.

Η οικονομική ζημιά για τους ροδακινοπαραγωγούς μπορεί να ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ, αν λάβει κανείς υπόψη ότι η μέση τιμή στο συμπύρηνο είναι γύρω στα 18 λεπτά το κιλό. Κάθε μέρα που περνά, η κατάσταση γίνεται χειρότερη. Οι υποβαθμισμένες ποσότητες είναι ζήτημα αν θα είναι κατάλληλες να χρησιμοποιηθούν για τη χυμοποίηση κι εδώ η βιομηχανία θα πιέσει τις τιμές κάτω από 12 λεπτά το κιλό. Οι αγρότες ζουν έναν εφιάλτη. Προσανατολίζονται να υποβάλουν αίτημα στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για αποζημίωση, επικαλούμενοι έκτακτες συνθήκες. Το πρόβλημα είναι έντονο στην Ημαθία και τον Τύρναβο.

Να σημειωθεί ότι φέτος η συγκυρία ευνοεί την Ελλάδα καθώς υπάρχει πτώση παραγωγής στην Ιταλία, στην Ισπανία και στη Χιλή, που σημαίνει ότι η απεργία πλήττει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των Ελλήνων ροδακινοπαραγωγών έναντι άλλων κρατών! Για μια κατηγορία παραγωγών που βγάζουν συγκεκριμένες και μόνο ποικιλίες, (φορτούνα, λοάντελ) το παιχνίδι έχει χαθεί οριστικά. Δεν μάζεψαν την παραγωγή και κινδυνεύουν να μη βγάλουν ούτε ευρώ, καθώς η σοδειά είναι περιορισμένη και αν δεν φύγει στην ώρα της πάει τελείως χαμένη.

Πολλοί αγρότες που παράγουν ροδάκινο βρίσκονται αντιμέτωποι με μια οικονομική καταστροφή.


Το χρονικό της απεργίας

• Κυριακή μεσάνυχτα ξεκινά η απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών – βυτιοφορέων δημόσιας χρήσης. Ο κόσμος συνωστίζεται από τις πρώτες βραδινές ώρες στα βενζινάδικα, έχει δεν έχει ανάγκη από καύσιμα! Ανοίγουν ακόμη και πρατήρια που είχαν μείνει κλειστά καθώς πολλοί βρήκαν την ευκαιρία να «διώξουν» τη σκαρταδούρα και να αδειάσουν τις δεξαμενές…

• Δευτέρα πρωί, επικρατεί αλαλούμ. Λεωφόροι, της Αθήνας, δρόμοι, δρομάκια, και στενά, κατακλύζονται από μια ατέλειωτη αυτοκινητοπομπή. Οσοι οδηγοί δεν είχαν βγει ελπίζοντας ότι θα επικρατήσει σύνεση, παίρνουν τα αυτοκίνητα και το λεκανοπέδιο μετατρέπεται σε ένα απέραντο… πάρκινγκ. Προβλήματα και στην επαρχία αν και σε μικρότερο βαθμό. Η μέρα αρχίζει και τελειώνει με τη γνώριμη εικόνα. Στην ουρά για λίγα λίτρα βενζίνης παραπάνω.

• Την Τρίτη η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη. Αν και οι περισσότεροι έχουν φουλάρει, εντούτοις οι ουρές παραμένουν καθώς τα περισσότερα πρατήρια που δεν ανεφοδιάζονται κλείνουν τις κάνουλες. Μένουν τα πρατήρια που κάνουν ανεφοδιασμό με τα βυτιοφόρα των εταιριών που και αυτά δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τις δεξαμενές. Οι απεργοί δηλώνουν αμετακίνητοι. Η κυβέρνηση δεν τους έχει δει ακόμη και ρίχνει στην επικαιρότητα το ενδεχόμενο επιστράτευσης.

• Την Τετάρτη, η κατάσταση είναι κρίσιμη. Οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις γίνονται ορατές σε όλη την Ελλάδα. Μεγάλα νησιά (Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα, κ.ά.) ζουν ένα διπλό εφιάλτη: Ακυρώσεις κρατήσεων από τη μια και έλλειψη αμόλυβδης από την άλλη. Την ίδια στιγμή το «καπέλο» στις τιμές πάει σύννεφο. Ενδεικτικά, στα Χανιά, όπως μας το μετέφεραν όσοι κάνουν εκεί τις διακοπές τους, η αμόλυβδη έπιασε το 1,70 ευρώ το λίτρο. Και η σούπερ αμόλυβδη πέρασε το 1,85 ευρώ το λίτρο. Η διακίνηση εμπορευμάτων έχει σταματήσει. Πολλές μικρές εταιρείες της επαρχίας δεν έχουν είδη και προϊόντα για να διαθέσουν στους πελάτες. Η κυβέρνηση ανακοινώνει την επιστράτευση!

• Την Πέμπτη, τα πνεύματα οξύνονται. Η κόντρα απεργών - κυβέρνησης αγριεύει. Αναζητείται φόρμουλα εκτόνωσης. Οι επικεφαλής των συνδικαλιστών επιζητούν έναν έντιμο συμβιβασμό. Με καθυστέρηση τεσσάρων ημερών βλέπουν τον υπουργό Δ. Ρέππα. Συζητούν, παζαρεύουν, αλλά μετά από 4 ώρες η κατάσταση είναι ίδια και χειρότερη. Η βάση των απεργών έχει εξοργιστεί και δεν κάνει πίσω. Οδεύουμε προς μετωπική σύγκρουση. Η κυβέρνηση επισείει τα φύλλα επίταξης για να φοβίσει τους απεργούς. Τα προσκλητήρια όμως καθυστερούν να φτάσουν στους παραλήπτες…

• Η Παρασκευή είναι η μεγάλη μέρα. Μετά από μια κρίσιμη όσο και δραματική συνέλευση, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης αποφασίζουν συνέχιση της απεργίας, όταν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι ετοιμάζονται να φύγουν για τις διακοπές του Αυγούστου! Μπροστά στο πλήρες αδιέξοδο, συγκαλείται σύσκεψη στο Μαξίμου. Η Διυπουργική Επιτροπή αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα και βγάζει έξω το Στρατό. Τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης και οι Ενοπλες Δυνάμεις, σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών, εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών, παρά την επίταξη. Οι Ενοπλες Δυνάμεις εντέλλονται να διασφαλίσουν με δικά τους μέσα την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων όπως αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ και νοσοκομεία. Αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλουν, εφόσον χρειασθεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.

Ελλάς, το μεγαλείο σου!


ΠΟΛΥΩΡΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΩΝΟ

Ξημερώματα Σαββάτου έφυγε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας από το Πεντάγωνο, συμμετέχοντας στην προσπάθεια να στηθεί ο απαιτούμενος μηχανισμός για να αντιμετωπιστεί η παράλυση της χώρας από την απεργία των φορτηγατζήδων και των ιδιοκτητών βυτιοφόρων.

Με πλήρη μυστικότητα σχεδίαζαν επί χάρτου τους τρόπους που θα

αντιμετωπίσει η κρατική μηχανή το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε. Αρκούνταν μόνο να λένε ότι μέχρι και σήμερα (Κυριακή) θα έχουν τεθεί σε εφαρμογή όλες οι λύσεις που έχει βρει η κυβέρνηση ώστε να περιοριστούν οι τραγικές συνέπειες για τον τόπο.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα μας πληροφορούσαν στρατιωτικοί αργά το βράδυ της Παρασκευής οι δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων είναι συγκεκριμένες και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση ν’ αντικαταστήσουν το ιδιωτικό δίκτυο διανομής καυσίμων και αγαθών.

Μπορούν για παράδειγμα, μας έλεγαν, τα βυτιοφόρα των Ενόπλων Δυνάμεων να μεταφέρουν βενζίνη στο ΕΚΑΒ ώστε να κυκλοφορούν τα ασθενοφόρα, να προμηθεύσουν με καύσιμα κάποια νοσοκομεία ή κάποιες Μονάδες της ΔΕΗ, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τροφοδοτήσουν όλα τα πρατήρια καυσίμων. Ή να πάνε βενζίνη στον τουρίστα που παραθερίζει σε κάποιο ελληνικό νησί. Οι δυνατότητες μεταφοράς καυσίμων από τα διυλιστήρια προς κρατικές εγκαταστάσεις είναι περιορισμένες, μας τόνιζαν.

Το ΓΕΕΘΑ έθεσε στη διάθεση της Πολιτείας την Παρασκευή 15 στρατιωτικά βυτιοφόρα και τέσσερα αρματαγωγά για μεταφορά καυσίμων σε κρατικές εγκαταστάσεις της νησιωτικής Ελλάδας.

Επίσης, οι αξιωματικοί μας εξηγούσαν ότι διαθέτουν οδηγούς αλλά δεν επαρκούν για να επανδρώσουν τα επιταγμένα οχήματα. «Δεν είναι το ίδιο πράγμα να οδηγείς λεωφορείο και την άλλη να μεταφέρεις καύσιμα. Μπορεί να συμβεί μεγάλο ατύχημα», ανέφεραν χαρακτηριστικά στον «Α.Τ.», διευκρινίζοντας πως οι οδηγοί βυτιοφόρων στις Ενοπλες Δυνάμεις είναι περιορισμένοι.


ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.