Το Norman Atlantic ναυπηγήθηκε στο Βένετο της Ιταλίας, από το ναυπηγείο Visentini στο Πόρτο Βίρο, το 2009.
Μέσα σε πέντε χρόνια έχει αλλάξει τρεις φορές όνομα: αρχικά ονομαζόταν Akeman Street, στη συνέχεια Scintu και σήμερα Norman Atlantic. Έχει μήκος 186 μέτρα και στο υπόγειο γκαράζ, απ’ όπου πιστεύεται ότι ξεκίνησε η πυρκαϊά, χωράει 195 οχήματα.
Στον τελευταίο έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου στην Πάτρα εντοπίστηκαν έξι «ελλείψεις», με σοβαρότερη τις «δυσλειτουργίες» στις πόρτες πυρασφάλειας, το πλοίο όμως δεν χαρακτηρίστηκε μη αξιόπλοο.
Ο εφοπλιστής Κάρλο Βιζεντίνι, ιδιοκτήτης του πλοίου, διαβεβαιώνει ότι τα πάντα λειτουργούσαν την εντέλεια όταν απέπλευσε το Norman Atlantic. «Οι έλεγχοι στους οποίους υποβλήθηκε το Norman Atlantic επιβεβαίωσαν ότι βρίσκεται σε πλήρως λειτουργική κατάσταση. Εντοπίστηκε μια ελαφριά δυσλειτουργία σε μια από τις πόρτες πυρασφάλειας η οποία όμως αποκαταστάθηκε αμέσως», δήλωσε εκπρόσωπος του ομίλου Visentini.
Πρόκειται για την πόρτα πυρασφάλειας με αριθμό 112 που βρίσκεται στην πέμπτη γέφυρα, δηλαδή σε επίπεδο υψηλότερο από εκείνο στο οποίο πιστεύεται ότι εκδηλώθηκε η φωτιά. Το πλοίο διαθέτει 160 τέτοιες πόρτες.
Το Norman Atlantic είχε περάσει από έλεγχο πριν από μόλις 10 μέρες. Σύμφωνα με την βάση δεδομένων του διεθνούς οργανισμού Paris Mou, υπεύθυνου για την ασφάλεια των πλοίων, την οποία επικαλούνται ιταλικά μέσα ενημέρωσης, εντοπίστηκαν έξι προβλήματα στον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα στις 19 Δεκεμβρίου. Το κυριότερο πρόβλημα αφορά τις πόρτες πυρασφάλειας (fire doors/openings in fire-resisting divisions) που στο φύλλο ελέγχου περιγράφονται ως «δυσλειτουργικές». Άλλο πρόβλημα που εντόπισαν οι τεχνικοί είναι η έλλειψη ορισμένων συστημάτων ασφαλείας (μπαταρίες, φώτα κ.ά.), τα οποία δεν είναι σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας.
Προηγούμενος έλεγχος του Norman Atlantic στη Βαλέτα της Μάλτας τον Μάιο του 2011 είχε επίσης δείξει προβλήματα σχετικά με τις πόρτες πυραρασφάλειας.
Οι έλεγχοι δεν είχαν ως αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί το πλοίο μη αξιόπλοο.
Η αιτία της πυρκαγιάς είναι ακόμα άγνωστη
Δραματικές διαστάσεις λαμβάνει η ναυτική τραγωδία που εκτυλίχθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής,Καθημερινά μεγαλώνει ο κατάλογος των θυμάτων (11 επιβάτες και 2 Αλβανοί ναυτικοί), δεν διευκρινίζεται ο ακριβής αριθμός των αγνοουμένων, παρατηρείται ελλιπέστατη ενημέρωση από την πλευρά των Αρχών, με τους συγγενείς και τους φίλους των επιβατών να βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς δεν έχουν το παραμικρό νέο για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα για το ναυτικό δυστύχημα και οι Ιταλοί, που ανέλαβαν εξαρχής τις έρευνες, δίνουν στη δημοσιότητα πληροφορίες οι οποίες εάν επιβεβαιωθούν, τότε θα βρεθούμε ενώπιον μιας άνευ προηγουμένου τραγωδίας.
Ο εισαγγελέας του Μπάρι, Τζουζέπε Βόλπε, τόνισε χθες ότι δεν υπάρχουν πληροφορίες για 179 επιβαίνοντες (δεν επιβεβαιώθηκε ο αριθμός), ενώ εμφανίζεται σίγουρος ότι εντός του πλοίου είχαν κρυφτεί πολλοί λαθρεπιβάτες.
«Πέραν των 478 επιβαινόντων έχουν ταυτοποιηθεί τρεις παράτυποι μετανάστες, εκ των οποίων ένας Αφγανός και ένας Σύρος. Ένας από αυτούς έχει ήδη ζητήσει πολιτικό άσυλο. Από αυτούς τους επιβάτες, λείπουν από την καταμέτρηση 179 άνθρωποι» ανέφερε. Με την εντολή του, το πλοίο «Norman Atlantic» ρυμουλκείται στο Μπρίντιζι. Το πλήρωμα του «Μαριέτα Μπαρέτα» προσπαθεί να δέσει με σιγουριά τους κάβους, καθώς, παρότι κόπασαν οι άνεμοι, οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.
Ωστόσο, διαφορετική εκδοχή μεταδίδει η δημόσια τηλεόραση της Ιταλίας, καθώς από τη λίστα των επιβατών του «Norman Atlantic» λείπουν 98 επιβάτες, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες. Παράλληλα, αναφέρει πως ανάμεσα στους νεκρούς είναι και τρεις Ιταλοί.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.