Η ερευνητική αποστολή των Ελλήνων και των Αμερικανών επιστημόνων, που θα
καταδυθεί σε λίγες εβδομάδες στον βυθό των Αντικυθήρων, θα έχει φέτος
ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Δεν είναι άλλο από την ειδική, προηγμένη στολή
Εxosuit, η οποία θα βοηθήσει τους δύτες να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία και
παρατεταμένη παρουσία κάτω από το νερό. Η στολή είναι διαστημικού τύπου
και έχει κατασκευαστεί από καναδική εταιρεία.
Στον βυθό των Αντικυθήρων, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού και το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης Woods Hole διενεργούν εδώ και χρόνια έρευνες για τον εντοπισμό πρόσθετων στοιχείων από το περίφημο «Ναυάγιο των Αντικυθήρων». Ενα ναυάγιο που συνέβη το 60-50 π.Χ., όταν κάποιο πλοίο φορτωμένο με έργα τέχνης από την Ελλάδα έπλεε προς Ρώμη, αλλά δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του όπου δεν έφτασε ποτέ. Ανάμεσα στα όσα ανασύρθηκαν από τον βυθό της θάλασσας ήταν ο πασίγνωστος μηχανισμός των Αντικυθήρων και το χάλκινο άγαλμα ενός εφήβου.
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων θεωρείται ως ο πρώτος γνωστός υπολογιστής της ανθρωπότητας, ένα λεπτεπίλεπτο σύστημα με γρανάζια και μηχανισμό, που αντίστοιχά του βρέθηκαν μόνο 14 αιώνες μετά, σε ρολόγια του Μεσαίωνα,
Ο ωκεανογράφος Ρόμπερτ Μπάλαρντ και οι συνεργάτες του έχουν εκφράσει την άποψη ότι πιθανώς τα ναυάγια ήταν δύο και όχι ένα και προς αυτήν την κατεύθυνση συνεχίζουν τις έρευνες ελπίζοντας να βρουν κι άλλο φορτίο και -γιατί όχι- κι άλλους μηχανισμούς. Αλλωστε, κάνοντας μια λεπτομερή χαρτογράφηση εντόπισαν σε 200 μέτρα και άλλο καράβι με κεραμική της ίδιας εποχής. Η χρήση της στολής Εxosuit θα δώσει μεγάλη ώθηση σε αυτές ακριβώς τις έρευνες, που όταν ξεκίνησαν, το 1900- 1901, γίνονταν με σκάφανδρα σφουγγαράδων από τη Σύμη.
Η στολή Exosuit, κόστους 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων, δίνει τη δυνατότητα στον δύτη να παραμείνει πολλές ώρες στον βυθό, σε βάθος ακόμη και 300 μέτρων, χωρίς να χρειάζεται να περάσει αργότερα από τη διαδικασία της αποσυμπίεσης.
Η στολή μοιάζει με εκείνες των αστροναυτών και καθελκύεται/ανελκύεται μονάχα με γερανό. Εχει προωθητήρες που βοηθούν την πλοήγησή της από τον χειριστή, ειδικά πετάλια στα πόδια του δύτη, με τα οποία εκείνος ρυθμίζει την κατεύθυνση, ρομποτικά χέρια με τσιμπίδα, ειδικά φώτα, κάμερα, ενδοεπικοινωνία.
Το σκάφανδρο συνδέεται με την επιφάνεια με λώρο, με τον οποίο τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια και επικοινωνίες οπτικών ινών. Ένας χημικός παράγοντας δεσμεύει μέσα στην καμπίνα το διοξείδιο και ένας μηχανισμός επαναπληρώνει τον χώρο με το απαιτούμενο οξυγόνο.ΠΗΓΗ
Στον βυθό των Αντικυθήρων, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού και το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης Woods Hole διενεργούν εδώ και χρόνια έρευνες για τον εντοπισμό πρόσθετων στοιχείων από το περίφημο «Ναυάγιο των Αντικυθήρων». Ενα ναυάγιο που συνέβη το 60-50 π.Χ., όταν κάποιο πλοίο φορτωμένο με έργα τέχνης από την Ελλάδα έπλεε προς Ρώμη, αλλά δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του όπου δεν έφτασε ποτέ. Ανάμεσα στα όσα ανασύρθηκαν από τον βυθό της θάλασσας ήταν ο πασίγνωστος μηχανισμός των Αντικυθήρων και το χάλκινο άγαλμα ενός εφήβου.
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων θεωρείται ως ο πρώτος γνωστός υπολογιστής της ανθρωπότητας, ένα λεπτεπίλεπτο σύστημα με γρανάζια και μηχανισμό, που αντίστοιχά του βρέθηκαν μόνο 14 αιώνες μετά, σε ρολόγια του Μεσαίωνα,
Ο ωκεανογράφος Ρόμπερτ Μπάλαρντ και οι συνεργάτες του έχουν εκφράσει την άποψη ότι πιθανώς τα ναυάγια ήταν δύο και όχι ένα και προς αυτήν την κατεύθυνση συνεχίζουν τις έρευνες ελπίζοντας να βρουν κι άλλο φορτίο και -γιατί όχι- κι άλλους μηχανισμούς. Αλλωστε, κάνοντας μια λεπτομερή χαρτογράφηση εντόπισαν σε 200 μέτρα και άλλο καράβι με κεραμική της ίδιας εποχής. Η χρήση της στολής Εxosuit θα δώσει μεγάλη ώθηση σε αυτές ακριβώς τις έρευνες, που όταν ξεκίνησαν, το 1900- 1901, γίνονταν με σκάφανδρα σφουγγαράδων από τη Σύμη.
Η στολή Exosuit, κόστους 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων, δίνει τη δυνατότητα στον δύτη να παραμείνει πολλές ώρες στον βυθό, σε βάθος ακόμη και 300 μέτρων, χωρίς να χρειάζεται να περάσει αργότερα από τη διαδικασία της αποσυμπίεσης.
Η στολή μοιάζει με εκείνες των αστροναυτών και καθελκύεται/ανελκύεται μονάχα με γερανό. Εχει προωθητήρες που βοηθούν την πλοήγησή της από τον χειριστή, ειδικά πετάλια στα πόδια του δύτη, με τα οποία εκείνος ρυθμίζει την κατεύθυνση, ρομποτικά χέρια με τσιμπίδα, ειδικά φώτα, κάμερα, ενδοεπικοινωνία.
Το σκάφανδρο συνδέεται με την επιφάνεια με λώρο, με τον οποίο τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια και επικοινωνίες οπτικών ινών. Ένας χημικός παράγοντας δεσμεύει μέσα στην καμπίνα το διοξείδιο και ένας μηχανισμός επαναπληρώνει τον χώρο με το απαιτούμενο οξυγόνο.ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.