Στην Πολιτεία του Πλάτωνα (Β,V,362) -βιβλίο που το σύστημα το αποδέχεται- περιέχεται μια προφητεία ισάξια με αυτές των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης:
(316 c)...γυμνωτέος δὴ πάντων πλὴν δικαιοσύνης καὶ ποιητέος ἐναντίως διακείμενος τῷ
προτέρῳ· μηδὲν γὰρ ἀδικῶν δόξαν ἐχέτω τὴν μεγίστην ἀδικίας, ἵνα ᾖ βεβασανισμένος εἰς δικαιοσύνην τῷ μὴ τέγγεσθαι ὑπὸ κακοδοξίας καὶ τῶν ὑπ' αὐτῆς γιγνομένων, ἀλλὰ ἴτω ἀμετάστατος μέχρι [d.] θανάτου, δοκῶν μὲν
εἶναι ἄδικος διὰ βίου, ὢν δὲ δίκαιος,.....
....(361e) οὕτω διακείμενος ὁ δίκαιος μαστιγώσεται, στρεβλώσεται, δεδή[362a]σεται, ἐκκαυθήσεται τὠφθαλμώ, τελευτῶν πάντα κακὰ παθὼν ἀνασχινδυλευθήσεται καὶ γνώσεται ὅτι οὐκ εἶναι δίκαιον ἀλλὰ δοκεῖν δεῖ ἐθέλειν....
...Θα απογυμνωθεί απ΄όλα εκτός της δικαιοσύνης, διότι φτιάχθηκε αντίθετος στην εως τότε συμπεριφορά. Χωρίς να αδικήσει κανέναν θα δυσφημισθεί πολύ ως άδικος ώστε να βασανισθεί για την δικαιοσύνη και θα γεμίσει με δάκρυα εξαιτίας της κακοδοξίας...
....αλλά θα μείνει αμετακίνητος μέχρι θανάτου και ενώ θα είναι δίκαιος θα θεωρείται άδικος για όλη του τη ζωή. Έχοντας τέτοιες διαθέσεις ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα δεθεί, θα ανάψουν τα μάτια του... και στα τελευταία του αφού πάθει κάθε κακό θα καρφωθεί πάνω σε πάσσαλο, και να ξέρεις ότι δεν είναι δίκαιο, αλλά αφού έτσι το θέλει ας γίνει...
Στο έργο "Προμηθεύς Δεσμωτής" του Αισχύλου, ο Προμηθέας όντας φυλακισμένος στον Καύκασο προλέγει ότι ο λυτρωτής του θα γεννηθεί από την Παρθένο Ιώ και τον Θεό (στ.772,834,848)... Θα είναι δηλαδή, υιός Θεού και υιός Παρθένου. Αυτός ο Θεάνθρωπος θα καταλύσει την εξουσία των παλαιών Θεών και θα αφανίσει αυτούς και την δύναμη τους (908,920).
Ο Ερμής τότε σταλμένος από τον Δία προαναγγέλει στον Προμηθέα τα εξής:
"Τοιούδε μόχθου τέρμα μή τί προσδόκα πρίν άν Θεός τις διάδοχος τών σών πόνων φανη, θελήση τ΄είς αναύγητον μολείν Άιδην κνέφαια τ΄αμφί Ταρτάρου βάθη".
"Μην περίμένεις να λυτρωθείς από τους πόνους προτού Θεός πάρει τα πάθια τα δικά σου πάνω του και με την θέλησή του κατέβει στον Άδη τον ανήλιαγο, στους άφεγγους του Ταρτάρου βυθούς..." (στ 1041,1043).
Ο Σωκράτης στην απολογία του αναφέρει τα ακόλουθα:
"Θα μείνετε κοιμισμένοι σε όλη σας τη ζωή εάν δεν σας λυπηθεί ο Θεός να σας στείλει κάποιον άλλον" (Πλάτωνος, Απολογία Σωκράτους 18 {31α}).
Στο Άγιο Όρος υπάρχουν χειρόγραφα που διασώζουν τις προφητείς της Σίβυλλας - της ιέρειας του Απόλλωνα- για την έλευση του Χριστού.
π.χ. σε χειρόγραφο με την ονομασία "Υπόμνημα εις τον Άγιον Απόστολον Φίλιππον" που φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρείου αναφέρονται τα εξής:
"Ύστερα από πολύ καιρό θα φθάσει κάποιος εις αυτήν την πολυδιηρημένην γην και θα γεννηθεί με σάρκαν αμόλυντον. Με ανεξάντλητα όρια, ως Θεότητα θα λυτρώσει τον άνθρωπον από την φθοράν των ανιάτων παθών... και θα φθονήσει άπιστος λαός και θα κρεμασθεί ψηλά ως κατάδικος εις θάνατον. Όλα αυτά θα τα υοφέρει με πραότητα..."
Στο ίδιο χειρόγραφο αναφέρεται μια ανατριχιαστική προφητεία για την Θεανθρώπινη φύση του Χριστού, για το εκούσιο πάθος Του, αλλά και για την Ανάστασή Του:
"Ένας ουράνιος με πιέζει ισχυρά, ο οποίος είναι φώς τριλαμπές. Αυτός είναι ο παθών Θεός, χωρίς να πάθει τίποτε η Θεότης Του, διότι είναι συγχρόνως θνητός και αθάνατος. Αυτός είανι συγχρόνως Θεός και άνθρωπος που υποφέρει από τους θνητούς τα πάντα... δηλαδή τον σταυρό, την ύβριν, την ταφή. Αυτός κάποτε από τα μάτια Του έχυσε δάκρυα θερμά. Αυτός πέντε χιλιάδες χόρτασε με πέντε άρτους, κάτι που ήθελε δύναμη Θεϊκή..."
"Ο Χριστός είναι ο δικός μου Θεός, ο οποίος εσταυρώθει εις το ξύλον, ο οποίος εξέπνευσε, ο οποίος εκ του τάφου ανήλθεν εις τον ουρανόν."
Οι παραπάνω προφητείες αναφέρονται και σε άλα χειρόγραφα που βρίσκονται σε άλλες Μονές του Αγίου Όρους ή αλλού. (π.χ. Μονή Σινά). Παρατίθενται ακόμη σε σύγχρονο βιβλίο, στον "Μέγα Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας" του Αρχιμανδρίτη Βίκτωρος Ματθαίου.
Και για αυτούς που ίσως αμφισβητήσουν ότι τα παραπάνω ειπώθηκαν πράγματι από την Σίβυλλα και ισχυριστούν ότι είναι επινοήσεις κάποιων Χριστιανών Μοναχών... αρκεί το εξής αδιαμφισβήτητο γεγονός:
Από διάφορες πηγές έχει διασταυρωθεί πως τις προφητείες αυτές αλλά και άλλες -είτε της Σίβυλλας είτε άλλων σοφών Ελλήνων- χρησιμοποίησε η Αγία Αικατερίνη.
Συγκεκριμένα, το 305 η Αγία Αικατερίνη η Αλεξανδρινή έλεγχε τον αυτοκράτορα Μαξιμίνο για την ειδωλολατρική του πολιτική. Ο τελευταίος συγκέντρωσε τότε τους σοφότερους ειδωλολάτρες της αυτοκρατορίας για να την μεταπείσουν και να την κάνουν παγανίστρια. Στον διάλογο που ακολούθησε, αυτή η, πάνσοφη και σπουδαγμένη στην Ελληνική παιδεία, γυναίκα στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι ο Χριστός είναι ο μοναδικός Θεός ανέφερε -μεταξύ άλλων- και τις προφητείες της Σίβυλλας. Και για να προληφθεί η κάθε απερίσκεπτη "σκέψη", δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να έπλασε αυτές τις προφητείες η ίδια η Αγία για τους εξής βασικότατους λόγους... Δεν θα μπορούσε να πεί ένα τόσο μεγάλο ψέμα σχετικά με την ιέρεια του Απόλλωνα μπροστά στους σοφότερους εκπροσώπους της αρχαίας θρησκείας διότι αμέσως όλοι θα διαπίστωναν το ψέμα της. Όμως όχι μόνο κανείς δεν την κατηγόρησε για αναλήθειες, αλλά αντιθέτως οι σοφοί ειδωλολάτρες παραδέχθηκαν την λεκτικλή τους ήττα και όλοι αμέσως ασπάστηκαν με την θέλησή τους τον Χριστιανισμό με αποτέλεσμα ο αυτοκράτορας να τους θανατώσει.
Σε άλλο χειρόγραφο που βρίσκεται στην Αγιορέιτικη Μονή Διονυσίου, αναφέρεται άλλη μια προφητεία της Σίβυλλας:
"Σας προφητεύω έναν τρισυπόστατο Θεό στα ύψη εκτεινόμενο του οποίου ο αιώνιος Λόγος σε ανυποψίαστο κόρη θα κυοφορηθεί, όπως ακριβώς το φέρον φωτιά τόξο, το μέσον του κόσμου διαπερνώντας... Όλο τον κόσμο αφού επαναφέρει στην ζωή, και στον Πατέρα θα τον προσφέρει σαν δώρο. Μαρία θα είναι το όνομα Αυτής."
Ο μεγάλος εκκλησιαστικός συγγραφέας Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (2ος αιώνας Μ.Χ.) στο έργο του "Στρωματείς (5,13)" δηλώνει απερίφραστα:
"Ούκ οίμαι υπό Ελλήνων σαφέστερον προσμαρτυρήσεσθαι τον Σωτήρα ημών." δηλαδή "Δεν είναι δυνατόν, νομίζω, να προαναγγελθεί σαφέστερα από τους Έλληνες ο Σωτήρας μας."
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.