ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ το blog μας με ένα απλό "ΚΛΙΚ" στις διαφημίσεις

Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Το «μυστικό» της πτώσης του Απάτσι



Αυτόπτης μάρτυρας περιγρά­φει ότι αποκολλή­θηκε ο κύριος έλικας του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να γυρίσει ανάποδα και να πέσει με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Θεωρούνται τα πλέον προηγμένα επιθετικά ελικόπτερα της Ευρώπης και η αξία εκάστου κοστολογείται περί τα 50 εκατ. δολάρια. Μόλις τον Φεβρουάριο, η Αεροπορία Στρατού παρέλαβε 12 καινούργια Απάτσι συνολικής αξίας 593,54 εκατ. δολαρίων. Το συγκεκριμένο εκτελούσε δοκιμαστική πτήση, αφού είχε μόλις βγει από συντήρηση. Οι δύο πιλότοι -ένας ταγματάρχης και ένας υπαξιωματικός στον βαθμό του αρχιλοχία- ήταν πιστοποιημένοι να εκτελούν τέτοιου τύπου δοκιμές.
Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια της θανατηφόρας πτώσης του ελικοπτέρου τύπου ΑΗ-64DHA longbow Apache το μεσημέρι της Παρασκευής στην Πάχη Μεγάρων. Το ελικόπτερο του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων συνετρίβη στις 11:49 συμπαρασύροντας στον θάνατο τους δύο χειριστές του και βυθίζοντας σε πένθος τις Ενοπλες Δυνάμεις.

Αποκόλληση.

Πληροφορίες, που έχει στη διάθεσή του το «Εθνος της Κυριακής» από αυτόπτη μάρτυρα και άριστο γνώστη αυτού του τύπου των ελικοπτέρων, αναφέρουν ότι από το πολεμικό αεροσκάφος αποκολλήθηκε το στροφείο, δηλαδή ο κύριος έλικάς του, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να γυρίσει ανάποδα και να πέσει με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς τη μεριά της πίστας της Γενικής Αεροπορίας.

Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, πρόκειται για τη χειρότερη βλάβη που μπορεί να συμβεί ποτέ σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος -είναι σαν να αποκολληθούν τα φτερά από το αεροπλάνο.

Οπως χαρακτηριστικά περιγράφει ο αυτόπτης μάρτυρας, «ολόκληρος ο κυρίως έλικας έφυγε, το ελικόπτερο γύρισε με την καλύπτρα προς τα κάτω κι εμείς το ακούγαμε να σφυρίζει πέφτοντας, μέχρι που ?έσκασε? με ταχύτητα στον τροχόδρομο πίσω από την ΥΠΑ».

Από το τραγικό ατύχημα δεν απέμειναν παρά τα συντρίμμια του. Τα σωστικά συνεργεία που έσπευσαν στον τόπο της πτώσης απεγκλώβισαν τους δύο χειριστές απανθρακωμένους.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας διέταξε ήδη τη διενέργεια προανάκρισης από τον εισαγγελέα του Στρατοδικείου, ενώ έχει κινηθεί η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία διερεύνησης των αιτιών του συμβάντος.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για πραγματογνώμονες της κατασκευάστριας εταιρείας που σπεύδουν στην Πάχη προκειμένου να διερευνήσουν τι προκάλεσε τη συντριβή. Δεν μπορεί, μάλιστα, να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να ισχύει για το ελικόπτερο κάποιου τύπου «εγγύηση», δεδομένου ότι η παραλαβή τους ήταν πολύ πρόσφατη και στη συμφωνία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται τέτοιος όρος.

Το δυστύχημα θεωρείται εξαιρετικά σπάνιο και δεν έχει καμία σχέση με το ατύχημα που είχε ελικόπτερο του ίδιου τύπου, αλλά προηγούμενης έκδοσης (Α+) τον Νοέμβριο του 2008 στην Εύβοια, το οποίο πραγματοποιούσε επικίνδυνη άσκηση μέσα σε στενή χαράδρα.

Επίσης, είναι περίεργο πώς ξέσπασε φωτιά και απανθράκωσε το πλήρωμα, δεδομένου ότι στα Απάτσι υπάρχουν ειδικά συστήματα απορρόφησης κραδασμών από την πτώση, αλλά και αποφυγής εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Κρίσιμες απαντήσεις στα ερωτήματα αναμένεται να δώσουν οι καταγραφείς δεδομένων πτήσης που διαθέτει το ελικόπτερο, όπως άλλωστε κάθε αεροσκάφος, καθώς και η εξέταση των συντριμμιών του.


ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

Υπήρξε ειδοποίηση για σέρβις στον έλικα.

Πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές, πάντως, αναφέρουν ότι τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε και στην Αεροπορία Στρατού ειδοποίηση για το λεγόμενο «σέρβις μπούλετινγκ» (ανάγκη γενικής επισκευής) που αφορούσε το στροφείο του ελικοπτέρου. Ειδικοί αναφέρουν πως ακόμη και ένα πτερύγιο να έφυγε -και όχι ολόκληρο το στροφείο- ήταν πολύ σοβαρός λόγος για να χάσει το ελικόπτερο την ευστάθειά του. Το Τάγμα στο οποίο ανήκε δεν ήταν ακόμη επιχειρησιακό, καθώς απαιτείται ένα διάστημα εκπαίδευσης στον χειρισμό και τις τακτικές κάθε νέου αεροσκάφους που παραλαμβάνεται. Αφού οι χειριστές περάσουν την αξιολόγηση, το Τάγμα κηρύσσεται επισήμως επιχειρησιακό.

ΜΑΡΙΑΣ ΨΑΡΑ / ΕΘΝΟΣ
http://nationalpride.wordpress.com/





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.