Σάββατο, 6 Ιουνίου 2015

Έρευνα: Οι Έλληνες έκοψαν τη βενζίνη, τα καλλυντικά, τα σνακ και τις μπύρες!!!

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι Έλληνες έκοψαν τη βενζίνη, τα καλλυντικά, τα σνακ και τις μπύρεςΑποτέλεσμα εικόνας για Οι Έλληνες έκοψαν τη βενζίνη, τα καλλυντικά, τα σνακ και τις μπύρες
Οι μισθωτοί στην Ελλάδα αγοράζουν όσα επιτρέπουν τα εισοδήματά τους και όχι όσα θα ήθελαν, σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας, την οποία διενήργησε το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Αlco, το χρονικό διάστημα 18-25 Φεβρουαρίου.

Φαίνεται, επίσης, ότι οι μισοί περίπου μισθωτοί δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και βασικές ανάγκες. Η κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών των μισθωτών για το 47% στηρίζεται σε ανάληψη καταθέσεων, ενώ το 16% αναγκάζεται να δανειστεί.

Οι Έλληνες και τα "κόκκινα δάνεια"Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας σε σχέση με τη δυνατότητα των μισθωτών να ανταποκριθούν σε δόσεις δανείων και καρτών. Μόνο το 22% δηλώνει, ότι μπορεί πάντα να ανταποκρίνεται, με το 30% να ανταποκρίνεται συνήθως, το 9% λίγες φορές και το 6% να μην μπορεί να ανταποκριθεί καθόλου.

Σε ότι αφορά στα εισοδήματα, το 53% των ερωτηθέντων, δηλώνει μείωση έναντι του 44% που δηλώνει σταθερότητα, καλύτερη εικόνα από τον Σεπτέμβριο (70% και 26% αντίστοιχα), ενώ σε επίπεδο τριμήνου το 79% δηλώνει σταθερότητα (έναντι 66% τον Σεπτέμβριο) και μόνο το 18% μείωση. Το 73% πιστεύει ότι η μείωση του εισοδήματος, οφείλεται στη μείωση του μισθού.
Σε ότι αφορά τις προσδοκίες, κυριαρχεί η απογοήτευση, ενώ κυρίαρχη είναι η αντίληψη, ότι τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα. Όσον αφορά τώρα στα επίπεδα κατανάλωσης των μισθωτών, για πρώτη φορά η συνολική δαπάνη κατανάλωσης αποτυπώθηκε σταθερή (49%), με 19% να μιλά για αύξηση και 31% για μείωση.
Από τις 17 βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, σε 11 είχαμε σταθερή δαπάνη από την πλειοψηφία των εργαζόμενων, ενώ στις υπόλοιπες 6 η δαπάνη μειώθηκε.
Σταθερές σχεδόν για όλους έμειναν οι δαπάνες για καθαριστικά σπιτιού και είδη προσωπικής υγιεινής (89%), τηλεφωνία/ίντερνετ (86%), προϊόντα καπνού (80%), εκπαίδευση (74% ) και τρόφιμα (73%), ενώ για περίπου 6 στους 10 για βενζίνη/πετρέλαιο, καλλυντικά, σοκολάτες/snacks και κρασί μπύρα. Το ότι το σύνολο σχεδόν των μισθωτών (95%) επιλέγει προϊόντα σε προσφορά, ενώ ένας στους δύο (46%) προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Μειωμένη δαπάνη έχουμε περισσότερο από μισθωτούς κατώτερης μόρφωσης 45 - 54 ετών, άνδρες με εισόδημα 1001 έως 1200 ευρώ, που κατοικούν στην Αττική, ενώ μείωση αποτυπώνεται και στις δαπάνες ψυχαγωγίας, παρά το 35% που εμφανίζει να κινείται σε σταθερά επίπεδα. Το βασικό συμπέρασμα της έρευνας, είναι ότι ο περιορισμός των εισοδημάτων τους για πολλά χρόνια, μετέβαλλε τους μισθωτούς από καταναλωτές επιλογής σε καταναλωτές ανάγκης, «με όλα όσα αυτό συνεπάγεται τόσο σε ψυχολογικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.