Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

Τα δέκα καλύτερα μαχητικά αεροσκάφη του 20ου αιώνα!

Ο τηλεοπτικός σταθμός Military Channel στην Αμερική, επέλεξε τα δέκα καλύτερα μαχητικά-καταδιωκτικά του 20ου αιώνα. Ωστόσο, το αποτέλεσμα προκάλεσε σε πολλού αναλυτές αμφιβολίες και πολλές συζητήσεις, επειδή το ρωσικό Su-27 εξαιρέθηκε από τη λίστα.

10η Θέση
Το F-22 "Raptor" θεωρείται σήμερα ως το μόνο μαχητικό πεμπτης γενιάς που είναι σε υπηρεσία. Η ανωτερότητα του υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμού του είναι πέρα από κάθε αμφιβολία, αλλά το υψηλό κόστος κατασκευής και η κακή λειτουργική διαθεσιμότητα όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχουν επηρεάσει τη φήμη του "Raptor".





9η Θέση
Το Me 262 "Schwalbe" ήταν το πρώτο αεροσκάφος τζετ στον κόσμο. Κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η ανάπτυξη αυτού του αεροσκάφους ξεκίνησε το φθινόπωρο του 1938 στην εταιρεία Bayerische Flugzeugwerke AG. Το "Schwalbe" μπορούσε να φτάσει στην μέγιστη ταχύτητα των 900 χιλιομέτρων την ώρα. Μέχρι το τέλος του πολέμου η Γερμανία είχε κατακσευάσει 1.900 Me 262. Το αεροσκάφος αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο, ευτυχώς για τους συμμάχους που ήρθε αργά.




8η Θέση
Το ρωσικό υπερηχητικό μαχητικό Mig-25 έχει καταρρίψει συνολικά 29 παγκόσμια ρεκόρ στην ιστορία του. Το Mig-25 μπορεί να φτάσει σε ύψος 23.000 μέτρων, και η μέγιστη ταχύτητά του είναι 2,8 Mach. Ωστόσο, το αεροσκάφος δεν είχε καλή απόδοση σε πραγματικές αποστολές. Η μοναδική νίκη ενός MiG-25 ήταν το 1991, όταν ένα Mig-25 της Πολεμικής Αεροπορίας του Ιράκ κατέρριψε ένα F/A-18C του Ναυτικού των ΗΠΑ.


7η Θέση
Το αγγλικό "Harrier" ήταν το πρώτο τζέτ στον κόσμο που ήταν σε θέση να απογειωθεί κάθετα. Η παραλλαγή για το Πολεμικό Ναυτικό, "Sea Harrier ", χρησιμοποιήθηκε στον Πόλεμο των Νησιών Φόλκλαντ. Στις αερομαχίες το "Sea Harrier" κατέρριψε συνολικά 23 μαχητικά αεροσκάφη της Αργεντινής, χωρίς καμία δική του απώλεια. Σε επιθέσεις εναντίον στόχων στην επιφάνεια, το Βρετανικό Ναυτικό απώλεσε έξι "Sea Harrier".




6η Θέση
Mitsubishi A6M: Αυτό το αεροσκάφος από τον κατασκευαστή Mitsubishi είναι επίσης γνωστό ως "Zero" και χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, κυρίως στην περιοχή του Ειρηνικού. Οι επιθέσεις αυτοκτονίας της Αυτοκρατορική Ιαπωνικής Πολεμικής Αεροπορίας στα αεροπλανοφόρα των Αμερικανών στην τελική φάση του Πολέμου έκαναν τα στα τελικά στάδια του πολέμου τα A6M "Zero" πασίγνωστα έως τις μέρες μας.

5η Θέση
Το F-16 "Fighting Falcon" δικαιούται μια θέση ανάμεσα στα καλύτερα μαχητικά αεροσκάφη, επειδή έχει χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Μεταξύ άλλων, το F-16 έλαβε μέρος στους πολέμους στη Μέση Ανατολή, τα Βαλκάνια, το Ιράκ και το Αφγανιστάν. Η ισραηλινή δράση το 1981, όταν καταστράφηκαν οι ιρακινές πυρηνικές εγκαταστάσεις, ήταν επίσης μια μεγάλη επιτυχία του F-16. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα F-16 έχουν από κοινού καταρρίψει περίπου 50 αεροσκάφη του εχθρού.

4η Θέση
Το Mig-15 χρησιμοποιήθηκε το 1949 από την πρώην Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία. Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του Ψυχρού Πολέμου οι ΗΠΑ υποτίθεται ότι ήθελαν επανειλημμένα να εξαπολύσουν μια επίθεση στις πυρηνικές εγκαταστάσεις της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά τελικά ο βομβαρδισμός ακυρώθηκε, επειδή τα αμερικανικά βομβαρδιστικά Β-29 δεν ήταν σε θέση να τρυπώσουν μέσω του δικτύου αεράμυνας των Mig-15.

3η Θέση
Το Messerschmitt Bf 109 ήταν ένα μονοθέσιο γερμανικό καταδιωκτικό της δεκαετίας του 1930 και του 1940. Το έργο του σχεδιασμού ξεκίνησε το 1934 υπό την ηγεσία του Willy Messerschmitt στο εργοστάσιο Bayerische Flugzeugwerke. Η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο 1935 και από τον Φεβρρουάριο του 1937 το αεροσκάφος εντάχθηκε στην Γερμανική Αεροπορία. Μέχρι το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, είχε θεωρηθεί ως το πρότυπο καταδωκτικό της Λούφτβαφε.

2η Θέση
Η μονομαχία μεταξύ Mig-21 και F-4 έλαβε επικές διαστάσεις στην ιστορία των αεροσκαφών δεύτερης γενιάς. Τα δύο μαχητικά έχουν αγωνιστεί το έναν ενάντια στον άλλο στο Βιετνάμ, Πακιστάν, Ιράκ και Ινδία, με εκατοντάδες καταρρίψεις αμφότερα. Τα Mig-21 και F-4 λειτουργούν ακόμα σε ορισμένες χώρες. Το Mig-21 έχει καλύτερη κινητικότητα, αλλά ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός επί του F-4 είναι πιο προχωρημένος. Παρ 'όλα αυτά, τα δύο αεροσκάφη έχουν επίσης σημαντικές αδυναμίες: Το F-4 δεν είχε πυροβόλο και το Mig-21 μπορούσε να φέρει μόνο δύο πυραύλους αερομαχίας.
 MIG-21
                                                                                 F-4
                                                                                            1η Θέση
Το "Eagle" είναι ένας πραγματικός "δολοφόνος". Κανένα μαχητικό-καταδιωκτικό, ανεξάρτητα από τον τύπο, δεν ήταν σε θέση να σπάσει το ρεκόρ νικών "104-0" μέχρι σήμερα. Η πρώτη αψιμαχία ενός F-15 σημειώθηκε στις 27 Ιουνίου 1979, όταν πέντε Mig-21 της Πολεμικής Αεροπορίας της Συρίας καταρρίφθηκαν από το Ισραήλ. Στα επόμενα 30 χρόνια, πολλά κλασσικά στρατιωτικά τζετ, όπως τα Mig-21, Mig-23, Su-22 και MiG-29, καταστράφηκαν από το F-15. Στο θρυλικό αποτέλεσμα «μηδέν απώλειες» της ιστορίας του F-15, μερικοί άνθρωποι συνεχίζουν να έχουν τις αμφιβολίες τους. Σύμφωνα με πιλότους από τη Συρία και την πρώην Γιουγκοσλαβία, τουλάχιστον δέκα F-15 καταρρίφθηκαν κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης στο Λίβανο, στη Σερβία και τη Συρία. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί κανένα αποδεικτικό στοιχείο αυτών των υποτιθέμενων καταρρίψεων.


.ΠHΓH

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε, το μήνυμα σας μεταφέρεται άμεσα στους διαχειριστές μας.